خرید اینترنتی سمعک

خرید اینترنتی سمعک

خرید اینترنتی سمعک

خرید اینترنتی سمعک یکی از روشهایی است که در حال حاضر  از نوع خاص آن ممکن است مقدور باشد.  سمعک کالا نیست بلکه یکوسیله درمانی  و پزشکی است که نیاز به تنظیمات و خدمات تخصصی مکرر بخصوص در چند ماه اول دارد . بنابراین پس از دریافت سمعک , جهت رفع مشکل فقط باید به همان مرکز شنوایی شناسی که سمعک گرفتید مراجعه نمود  .

کلیه خدمات تخصصی  سمعک در طول گارانتی بدون هزینه های اضافی دیگر انجام میشود . لذا دریافت و خرید سمعک بصورت اینترنتی مقدور است ولی راه درست آن نیست . برای دریافت سمعک در شهر و منطقه خود میتوانید با مرکز ما تماس گرفته و از نزدیکترین نمایندگی تجویز سمعک باخبرشده و به آن مراجعه نمایید .

ملاحظات در خرید اینترنتی :

خدمات سمعک

خدمات تخصصی  و تنظیمات سمعک بخش زیادی از قیمت پرداختی شما را شامل میشود . لذا فریب افراد سودجو و نا آگاه و تبلیغات اغفال کننده خرید اینترنتی سمعک را نخورید و برای دریافت مشاوره و تجویز و خرید سمعک حتما حضورا به مراکز تخصصی معتبر ( مراکز شنوایی شناسی ) مراجعه نمایید .

تنظیم سمعک

پروسه تنظیمات سمعک در افراد مختلف متفاوت است و گاها ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد .این پروسه مستلزم مراجعات حضوری مکرر به کلینیک شنوایی شناسی مربوطه جهت تنظیمات مختلف و مکرر و رفع عیب می باشد. و چه بسا در طول دوره گارانتی ممکن است نیاز به خدمات دیگری هم داشته باشید . وقتی از مرکز شنوایی شناسی بصورت حضوری سمعک دریافت میکنید تا پایان دوره 2 ساله گارانتی , همه کارهای لازم برای رفع مشکلات مربوط به سمعک , بدون هزینه برای شما انجام میشود .

معایب سفارش اینترنتی  :

اگر خرید اینترنتی سمعک روش خرید شما بوده باشد , عملا ممکن است شما با بسیاری از مشکلات مربوط به تنظیمات و نارضایتی از سمعک مواجه شوید. و در اینصورت دسترسی به آن مرکز برای حل مشکلات , مقدور نیست. و این سمعک حتی اگر بسیار پیشرفته هم باشد و پول زیادی هم برایش پرداخت کرده باشید , عملا کاملا بی مصرف روی دست شما مانده است.

چه کسی صلاحیت تجویز سمعک را دارد ؟

بر اساس قوانین و مجوز وزارت بهداشت در کشور ما , ادیویولوژیت ( کارشناس شنوایی شناسی ) تنها مرجع تجویزو ارائه تجویز سمعک است. ادیولوژیست سیستم شنوایی فرد را بررسی میکند و درصورت نیاز به سمعک , سمعک مناسب را برای او تجویز , قالبگیری , تنظیم و ارائه می نماید . سمعک های امروزی دیجیتال و هوشمند هستند . این سمعکها باید برای هر فرد بصورت نرم افزاری برنامه ریزی شوند. در سمعکهای جدید امکااتی مانند مدیریت نویز و فیدبک و همچنین جهت یابی گفتار در محیطهای شلوغ  وجود دارد که برای کاربر باید توسط ادیولوژیست تنظیم شود . قالبگیری و تنظیم سمعک یک کار کاملا تخصصی است . اینکار تنها توسط ادیولوژیست و کاملا تخصصی انجام میشود و در صلاحیت افراد دیگری نیست.

امروزه ممکن است بعضی افراد سودجو از بی اطلاعی و یا سادگی برخی سوء استفاده کرده و دست به ارائه سمعک در فروشگاههای تجهیزات پزشکی بزنند که این کار ضمن غیر قانونی بودن , غیر علمی هم می باشد و چه بسا باعث آیب شنوایی فرد می گردد .

در پایان با توضیحات فوق , سئوال این است آیا میشود به خرید اینترنتی سمعک اعتماد کرد؟