قیمت سمعک معمولی

قیمت سمعک معمولی

قیمت سمعک معمولی

قیمت سمعک معمولی از نظر افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد . آیا منظور از سمعک معمولی ,  سمعک پشت گوشی معمولی است ؟. یا داخل گوشی ؟. آیا منظور شما سمعک آنالوگ است و یا دیجیتال ساده ؟. و حتی بخاطر تنوع در سمعکها میشود پرسید آیا منظور شما قیمت سمعکهای فول دیجیتال است و یا هوشمند .

قیمت سمعکها براساس پارامترهایی مشخص میشود .  ما این پارامترها را  آن را در بخش ” قیمت سمعک ” شرح دادیم .  قیمت سمعک شامل خود سمعک و کارهای تخصصی ایست که توسط ادیولوژیست ( شنوایی شناس ) روی آن انجام میشود .  همچنین گارانتی و خدمات لازم در طول دوره گارانتی از فاکتورهای قیمت می باشد. ممکن است قیمت سمعک دیجیتال ساده بصورت تمام شده در حال حاضر از 1 میلیون تا 1میلیون و چهارصد هزار تومان باشد . تفاوت قیمت نیز بخاطر تعداد باند و کانال , امکانات  , گارانتی و کیفیت خدمات است.  همچنین برند و قدرت پوشانندگی سمعک از عوامل تعیین کننده قیمت است.

قیمت سمعک

قیمت سمعک بستگی به نوع و ویژگی سمعک دارد.بارها پیش آمده که برای تهیه سمعک مراجعه میکنید و پس از مشاوره متوجه میشوید : فلانی سمعک گرفته با فلان قیمت . پس چرا به شما قیمت ارزانتر و یا گران تر گفته میشود   ؟ . جواب این سوال خیلی ساده است و آن این است که آیا همه ی سمعکها ویژگیها و کیفیت یکسان دارند ؟ خیر ..

مسلما وقتی کسی اتومبیل ۵۰ میلیونی میخرد با اتومبیل ۱۰۰ میلوینی متفاوت است . آیا میشود گفت که او که ۱۰۰ میلیون پول داده گران خریده است ؟ مسلما نه !!! .

سمعک کالا نیست .

بعضی از  لوازم هرچند گران باشند ولی خودبخود و بدون اینکه پردازش و یا تنظیماتی روی آن صورتگیرد , ارزشی ندارند مگر اینکه کاری روی آن انجام شود . سمعک یک وسیله درمانی  محسوب میشود  که تخصص و مهارت و تجربه برای انجام تنظیمات دقیق و درست  دارد و فقط ادیولوژیست ( کارشناس شنوایی شناسی ) صلاحیت انجام این کار رادارد .

بر اساس قوانین و مجوز وزارت بهداشت در کشور ما , ادیویولوژیت ( کارشناس شنوایی شناسی ) تنها مرجع تجویزو ارائه تجویز سمعک است. ادیولوژیست سیستم شنوایی فرد را بررسی میکند و درصورت نیاز به سمعک , سمعک مناسب را برای او تجویز , قالبگیری , تنظیم و ارائه می نماید . سمعک های امروزی دیجیتال و هوشمند هستند . این سمعکها باید برای هر فرد بصورت نرم افزاری برنامه ریزی شوند. در سمعکهای جدید امکااتی مانند مدیریت نویز و فیدبک و همچنین جهت یابی گفتار در محیطهای شلوغ  وجود دارد که برای کاربر باید توسط ادیولوژیست تنظیم شود . قالبگیری و تنظیم سمعک یک کار کاملا تخصصی است . اینکار تنها توسط ادیولوژیست و کاملا تخصصی انجام میشود و در صلاحیت افراد دیگری نیست.

عوامل موثر در قیمت سمعک :

قیمت یک سمعک کاملا به پارامترها و  امکانات و ویژگیهای سمعک و کیفیت پردازشی آن در کنار کار تخصصی مورد نیاز برای تنظیم این امکانات و ویژگیها برای استفاده مفید و درست مصرف کننده  بستگی دارد .همچنین گارانتی و خدمات پس از فروش سمعک نیز یکی از دلایل تعیین کننده قیمت آن می باشد . هرچند نباید تاثیر برند , نوع و مدل سمعک را بعنوان شاخصه  موثر بر قیمت نادیده گرفت .

تفاوت سمعک ها :

قیمت یک سمعک در انواع سمعک متفاوت است . انواع سمعک مختلف است و از لحاظ دریافت و پردازش صدا , شامل سمعک آنالوگ و دیجیتال می باشد . سمعک دیجیتال به سمعک دیجیتال ساده و فول دیجیتال دسته بندی میشود .

سمعک فول دیجیتال نیز به سمعک هوشمند و غیر هوشمند تقسیم میشود . تاثیر سمعک های دیجیتال ساده و یا سمعک هوشمند در خوب شنیدن در محیط خلوت تقریبا مشابه است ولی مهمترین فرق بین آنها , تفاوت تاثیر سمعک هوشمند در محیطهای دارای صداهای پس زمینه است که باعث افزایش درک گفتار در این محیطها میشود.

بطور کلی مواردی در سمعکهای دیجیتال و هوشمند و وایرلس  وجود دارد که از دلایل تعیین کننده قیمت در این نوع سمعکهاست.در ذیل به این موارد  اشاره میشود :

فاکتورهای تعیین کننده قیمت یک سمعک :

💥 تعداد باند و کانال سمعک   💥 فید بک منجر ( مدیریت سوت ) 💥 کنترل تراکم 💥مدیریت نویز 💥 ثبت اطلاعات در سمعکها💥   پوشش وزوز گوش توسط سمعک 💥 یادگیری در سمعک  💥 قدرت سمعک 💥شکل سمعک 💥 ارتباط بیسیم دو سمعک با هم 💥 پردازش دوگوشی همزمان دو سمعک

بنابراین قیمت یک سمعک از عوامل و شرایط ویژه ای که در فوق بیان شده تبعیت میکند و حتی نباید از شرایط اقتصادی بعنوان عامل مهم تعیین کننده قیمت فراموش کرد .

از آنجاییکه سمعکها توسط ادیولوژیست تجویز , تنظیم و ارائه میشود , خدمات تخصصی یک شنوایی شناس در قیمت نهایی سمعک تاثیر گذار است . همانطور که قیمت و ارزش کار جراحان و دندان پزشکان بخاطر توانمندی شان متفاوت است , قیمت تمام شده خدمات سمعک که از طرف یک ادیولوژیست کم تجربه و یا بی تجربه تجویز و ارائه میشود , ارزان تر است .

نکته مهم :

نکته بسیار مهم : میشود  گفت سقف قیمت سمعکها و خدمات تخصصی آن در همه نمایندگی ها یکسان و مشخص است. سطح توان و تجربه پایین یک ادیولوژیست در تجویز و ارائه سمعک , ممکن است یکی از پارامترهای قیمت پایین تر در بعضی مراکز باشد .

تذکر: فریب شعار های تبلیغاتهای اینترنتی بعضی از سایتها و افراد سودجو را که شعار ارزانترین , بهترین و جدیدترین سمعک با قیمت نامتعارف را میدهند نخورید . اینها شعاری بیش نیست . اگر هم میبینید در بعضی موارد ارزانتر میفروشند یا بخاطر کیفیت ضعیف کار تکنیکی بر روی تنظیمات سمعک است و یا بخاطر کیفیت پایین خدمات و همچنینی اصل نبودن سمعکهاست . هیچ کیفیتی را ارزان نمیشود دریافت کرد و هیچ ارزانی ای بی دلیل نیست .