واکس گارد ( فیلتر ) سمعک

واکس گارد ( فیلتر ) سمعک

واکس گارد ( فیلتر ) سمعک

واکس گارد ( فیلتر ) سمعک از نیازهای اصلی محافظت از سمعک است.

 واکس گارد ( فیلتر ) سمعکواکس گارد ( فیلتر ) سمعک

 

سمعکها نسبت به ورود جرم گوش تاثیر پذیر هستند .معمولا جرم یا واکس گوش در حال ترشح و خروج ازمجرای گوش می باشند . در افرادیکه از سمعک استفاده می کنند , بدلیل مسدود شدن مجرای گوش , راهی برای خروج جرم به بیرون مجرا وجود ندارد . بنابراین جرم گوش وارد قالب سمعک ( در سمعکهای پشت گوشی ) و رسیور یا همان بلندگوی سمعک ( در سمعکهای داخل گوشی و Ric  ) میشود و بالطبع باعث قطع انتقال صدا و یا خرابی بلند گو میشود . از آنجاییکه نمیشود جلوی ترشح جرم گوش را گرفت , برای محافظت از سمعک های داخل گوشی و Ric  , از محافظ استفاده میشود که به آن   Wax Guard ( فیلتر ) سمعک می گویند.

انواع واکس گارد ( فیلتر ) سمعک :

فیلتر ها ممکن است بصورت دریچه ای ( در گذشته از این مدل استفاده میشد ) و یا یکبار مصرف و تعویضی باشدممکن است بصورت دریچه ای ( در گذشته از این مدل استفاده میشد ) و یا یکبار مصرف و تعویضی باشد و هر بار پس از تجمع جرم و انسداد , باید آنرا تعویض نمود . از آنجاییکه پول زیادی برای سمعک هزینه میکنید , بهتر است در نگهداری آن دقت لازم را داشته باشید . هر چند در طی دوره گارانتی , خرابی سمعک , شامل خدمات گارانتی میشود و هزینه ای برای شما بابت سرویس و تعمیر آن ندارد, ولی خرابی های مکرر و باز نمودن پوسته سمعک و تعویض قطعات ممکن است به کیفیت و عمر سمعک آسیب بزند , لذا رعایت نکات زیر , تا حد زیادی میتواند از لطمات وارده به سمعک در اثر ورود جرم گوش و یا تعمیرات , جلوگیری نماید .

توصیه های لازم در موزد فیلتر سمعک :

سعی نکنید جرم های چسبیده به روزنه های فیلتر را خارج نمایید و یا آنرا تمیز نمایید چرا که با این کار ممکن است باعث انسداد بیش از حد فیلتر و یا ورود جرم به داخل بلنگوی سمعک شود .

ازشستشو و مصرف دوباره محافظ ( فیلتر) بپرهیزید .ممکن است با شسشوی فیلتر های استفاده شده , روزنه ها به ظاهر تمیز شود , اما در واقع ممکن است بخشی از آن دچار آسیب دیدگی باشد و از چشم شما دور ماند و یا در اثر فشار , شکل طبیعی خود را از دست داده و جرم گوش به راحتی از آن عبور کرده و وارد سمعک میشود .

برای دوام بیشتر و حفظ کیفیت صدای سمعک , بهتر است حد اقل هر ماه و حداکثر هر ۳ ماه یکبار , فیلتر سمعک را تعویض نمایید ( بستگی به میزان ترشح جرم گوش فرد دارد ) .

برای تعویض فیلتر ترجیحا از ابزار های همرا آن , استفاده نمایید . قیمت فیلتر ها بستگی به کیفیت , مدل , نوع وتعداد آن در هر حلقه یا هر بسته و پک دارد .

https://www.ssamak.ir/%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9/%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-2/