ساخت قالب سمعک

سمعک نامریی CIC

پس از آنکه قالب اولیه از گوش مددجو گرفته شد, برای ساخت به لابراتوار ارسال میشود .در لابراتوار بسته به نوع درخواست قالب ثانویه ساخته میشود . انواع قالب گوش با متریال مختلف میشود از قالب اولیه ساخت . انواع قالب نرم و یا سخت  برای مصارف گوناگون از این قالب اولیه در لابراتوار میشود ساخت.

قالب سمعک پشت گوشی و یا پوسته سمعک داخل گوشی , قالب محافظ ضد آب و یا ضد صوت انواع مصارف آن هستند .

قالب سمعک پشت گوشی به یک لوله پلاستیکی وصل میشود که وظیفه انتقال صدا از بلندگوی سمعک به داخل گوش را دارد. و در شکلهای مختلف ساخته میشود . پوسته سمعک داخل گوشی نیز با استفاده از مواد بژ و UV ساخته میشود و پس از ساخت کیت سمعک داخل گوشی داخل آن قرار میگیرد و مناسب گوش مددجو آماده میشود .

قالبهای محافظ گوش نیز برای جلوگیری از ورود و نفوذ آب و یا صدا به داخل گوش  ساخته میشود. موارد مصرف قالب ضد آب برای افرادیست که پرده گوش آنها سوراخ می باشد و یا پارگی دارد و برای جلوگیری از عفونت گوششان باید خشک نگهداشته شود. همچنین افرادیکه دچار قارچ گوش میشوند نیز میتوانند از آن استفاده نمایند .

قالب ضد صوت برای استفاده در کارگاههای کوچک و بزرگ و کارخانجات صنعنی که از دستگاههای پرسروصدا استفاده میکنند , کاربرد دارد . همچنین برای مواقع شلیک اسلحه نیز میشود از آن بعنوان محافظ گوش استفاده نمود .

پس از ساخت قالب سمعک و آماده شدن آن , با مدد جو قرار ملاقات برای تحویل سمعک گذاشته میشود .

تحویل سمعک