مراقبت از سمعک

مراقبت از سمعک :

مراقبت از سمعک خیلی مهم و ضروری است . عواملی زیادی باعث خرابی و یا کاهش عمر مفید سمعک میشوند .  عواملی چون آب و رطوبت  , گردو غبار ,  ضربه  و ورود جرم گوش به داخل سمعک از مهم ترین عوامل خرابی سمعک هستند . عوامل دیگری نیز وجود دارند که از عمر سمعک کاسته و باعث کاهش کیفیت سمعک میشوند .

مراقبت از سمعک

 با رعایت نکات مهم زیر, میتوان از تاثیر عوامل مخرب فوق بر سمعک  کاست :

 از ورود آب به داخل سمعک و یا خیس شدن آن و همچنین از وارد آمدن ضربه به سمعک اجتناب نمایید .

مراقبت از سمعک

از قرار دادن سمعک در نزدیک میدان مغناطیسی مختلف مانند تلویزیون , موبایل , ضبط صوت و دیگر وسایل جدا خودداری نمایید .

مراقبت از سمعک

از باطری های مرغوب , مناسب و با کیفیت استفاده نمایید ( باطریها را از مراکز شنوایی شناسی تهیه نمایید ).

مراقبت از سمعک

اگر سمعک تان دارای محافظ جرم ( فیلتر یا وکس گارد ) قابل تعویض می باشد, از تمیز کردن آن خودداری نمایید و حتما به موقع آن را تعویض نمایید زیرا تعویض به موقع فیلتر, از ورود جرم به داخل سمعک جلوگیری کرده و باعث افزایش عمر رسیور ( بلندگو) سمعک میشود .

مراقبت از سمعک

در پایان استفاده روزانه , با استفاده از یک دستمال و بروس مخصوص ( معمولا همراه سمعک شما در پکیج آن وجود دارد ) سمعکتان را تمیز نموده و آن را در جعبه سخت کوچک سمعک قرار دهید .

مراقبت از سمعک

از وارد کردن اشیا نوک تیز مانند سوزن و شبیه آن به داخل بلندگو و میکروفن سمعک جدا خودداری نمایید .

هنگام نیاز به انجام MRI , CT Scan , عکسبرداری از بدن و… و  یا در گیت فرودگاهها  , بدلیل وجود میدان مغناطیسی در این موارد , از استفاده از سمعک بپرهیزید .

بهیچوجه از باطریهای تاریخ گذشته و یا باطری ساعت استفاده نکنید ..

مراقبت از سمعک

اگر از سمعک داخل گوشی استفاده میکنید , برای در آوردن سمعک از داخل گوش , از پین سمعک استفاده کرده و هرگز از درب باطری برای در آوردن ان استفاده ننمایید . در سمعکهای رسیور داخل کانال نیز خیلی آرام و با احتیاط سمعک را از گوش خارج نمایید تا باعث پارگی و یا قطعی وایر سمعک نشود .

برای افزایش عمر سمعک سعی نمایید در طول روز بارها سمعک تان را از گوش خارج کرده و برای دقایقی از آن استفاده نکنید زیرا این کار از تجمع بیش از حد رطوبت داخل گوش و سمعک , کاسته و باعث افزایش طول عمر سمعک میشود  ( بخصوص در فصل گرما, در هنگام کار و فعالیت و یا آشپزی و ….) .

اگر موهایتان را رنگ میکنید , تا کاملا موها را نشسته و خشک نکرده اید , از سمعک استفاده نکنید .

هنگام استفاده از سمعک از استفاده از اسپری اجتناب نمایید 

مراقبت از سمعک

در مواقعی که با مشکل مواجه میشوید , از دستکاری و سرویس افراد غیرمجاز اجتناب نمایید و برای حل مشکل , به ادیولوژیست خود مراجعه نمایید

مراقبت از سمعک