تاثیر صداهای بلند بر شنوایی

تاثیر صداهای بلند بر شنوایی

تاثیر صداهای بلند بر شنوایی

چی گفتی؟…  نتیجه تاثیر صداهای بلند بر شنوایی. موافقید در یک سیاره پر سروصدا زندگی می کنیم ؟شما صداهای بلند را در همه جا میشنوید مانند مدرسه, منزل,کنسرت,جشن عروسی,مسابقات ورزشی و هرجای دیگر.

شنیدن صداهای بلند حتی یک زمان کوتاه برای شنوایی مضر هستند حتی صدای آمبولانس در حین عبور از خیابان .  همچنین وقتی صداها هم بلند باشند و هم طولانی مدت شنیده شوند , مضر هستند مانند

وقتی که به موسیقی با صدای بلند از طریق هدفون گوش می دهید . در مورد صدای بلند چه می دانید؟همانطور که طول و ارتفاع بر اساس سانتی متر اندازه گیری میشود , صداها نیز بر اساس یک واحد اندازه گیری بنام  دسی بل اندازه گیری میشوند .هر صدایی در حد ۸۵ دسی بل و بیشتر میتواند به شنوایی آسیب وارد نماید .بعنوان مثال یک گفتگوی عادی در حد ۶۰ دسی بل بلندی دارد و صدای انفجار ترقه در حدود ۱۵۰ دسی بل می باشد .

صداهای بلند چه بر سر شنوایی می آورد؟

کم شنوایی ناشی از صدا در اثر آسیب  و یا تخریب ساختار مژکی بنام  استریئوسیلیا واقع در روی سلولهای مویی  در گوش داخلی در اثر تماس با صدای بلند و یا مداوم  بوجود می آید . این نوع از کم شنوایی ها دائمی میباشند .

تاثیر صداهای بلند بر شنواییتاثیر صداهای بلند بر شنوایی

پیشگیری از کم شنوایی ناشی از صدا!

با روشهای زیر از آسیب شنوایی ناشی از صدا میتوان پیشگیری کرد :

  1. کاهش ولوم صدا
  2. اجتناب و دور شدن از منابع صدای بلند.
  3. استفاده از وسایل محافظ شنوایی مانند قالبهای ضد صدا و یا گوشی محافظ و ایرپلاگها.

اگر شما این عادات سالم را تمرین کنید میتوانید از حس شگفت انگیز شنوایی خود محافظت نمایید. پایان مطلب تاثیر صداهای بلند بر شنوایی .