پیشگیری از آلودگی صوتی در منزل

پیشگیری از آلودگی صوتی در منزل

8 نکته مهم پیشگیری از آلودگی صوتی در منزل

در زیر نکات مهم پیشگیری از آلودگی صوتی در منزل برای داشتن خانه ای ساکت و آرام  آورده میشود:

۱- صدای تلویزیون, بازیهای کامپیوتری و موسیقی را در

سطح ولوم پایین نگهدارید .

از پایین ترین حد ولوم که میتوانید هنوز به راحتی بشنوید , استفاده نمایید .اگر کسی در خانواده از ولوم کم رنج می برد سعی کنید به جای افزایش صدا , تا حد امکان از زیر نویس استفاده نمایید .

۲- برای آلودگی صوتی و کاهش نویز فعالیتهای روزمره , راهکار پیدا نمایید .

اگر از وسایل پر سروصدا مانند جاروبرقی و یا وسایل کارگاهی استفاده میکنید  و یا در رختشویخانها هستید , درب اتاق را برای کاهش ورود صدا به اتاق کودک , ببندید .

۳- اسباب بازیهای بی صدا و کم صدا بخرید .

اگر اسباب بازیهای صدا دار می خرید , آنهایی را انتخاب نمایید که امکان کاهش ولوم داشته باشد و قابلیت استفاده در کمترین حد ولوم وجود داشته باشد .

۴- وقتی وسایلی می خرید در مورد سطح صدای آن بپرسید .

وقتی لوازم خانگی می خرید مانند پنکه , هود , ماشین ظرفشویی کولر و …. در مورد سطح نویز تولیدی آن از فروشنده بپرسید . بعضی از آنها دارای برچسب مخصوص صدا هستند و هرچه عدد آن کمتر باشد دستگاه کم سروصداتر است .

۵- تعداد وسایل تولید کننده سروصدا مورد استفاده در یک زمان را کم نمایید .

تلاش نمایید در یک لحظه , تنها از یک وسیله صدادار بطور مثال : سشوار , تلویزیون, جاروبرقی و یا ابزار برقی , استفاده نمایید .

۶- سروصدای بیرون را حذف نمایید .

وقتیکه صداهای دستگاهایی نظر چمن زن , برگ جمع کن , کمپرسورهایحفاری , آژیر و …. از بیرون شنیده میشود , بهتر است در و پنجره ها را ببندید .

۷- از مبلمان مناسب برای کاهش سروصدای بیرون استفاده نمایید .

از بالشهای نرم یا کوسن, پرده , و پوششهای دیواری کاهنده نویز , استفاده از فرش در کف  و از این دست مواد میتوان برای کاهش نویز ورودی استفاده نمود . استفاده از پنجره دوجداره PVC  و یا UPVC  یکی ز بهترین راهکارهای جلوگیری از صدای بیرون است که واقعا تاثیر حیرت انگیزی دارد .

۸- از استیکرهای قرمز برای هشدار وسایل صدادار مضر مخرب شنوایی ,

استفاده نمایید . برای آگاهی افراد خانواده  هنگام استفاده از بعضی از وسایل  دارای صدای بلند و جلوگیری از  آسیب شنوایی احتمالی در اثر استفاده از آن , بهتر است آنها را با علامت و یا استیکر قرمزمشخص نمایید تا بدانند از وسایل حفاظت شنوایی استفاده ننموده و یا زمان استفاده از آنها را کاهش دهند .

پایان مطلب 8 نکته مهم پیشگیری از آلودگی صوتی در منزل .